Foto Galerie | Click here for the English version of this page | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drie foto's gemaakt door Paul Wesseler bij verschillende "Jumbo Runs". | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klik hier voor Paul Wesseler's eigenaars pagina met foto's en verhalen over Paul en zijn Moturist P3 zijspan. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BMW met een gewijzigde Moturist P1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Een gewijzigde P1 aan een Kawasaki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moto Guzzi met een gewijzigde P2 De voorruit en het kapje zijn niet origineel. Het voorste stoeltje is verwijderd en de grote opening in het voordeksel, waar normaal de voorste passagier zit, is gesloten met een plaat multiplex, in wezen is deze P2 nu omgebouwd tot een P1! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moturist P2 Foto © Herman Buurveld |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dezelfde Moturist P2 is nu eigendom van Herman Buurveld uit Heerhugowaard. Hij koppelde hem aan zijn Moto Guzzi Le Mans. | Klik hier voor Herman's website met een uitgebreid verslag over de wederwaardigheden van zijn Le Mans. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drie foto's hieronder stammen uit de prachtige foto galeries van "boxGuzzi", de web site van Herman van den Berg. Ik probeerde er rechtstreeks naar te linken, maar dat werkte niet. Daarom maakte ik een link naar de boxGuzzi homepage en was ik zo vrij deze foto's te downloaden en hier te tonen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezoek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
voor een hele boel Moto Guzzi foto's | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moet je dit monster zien... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze
drie foto's tonen het behoorlijk gemodificeerde MOTURIST zijspan van
Jos Schoolmeesters uit Someren, het is gekoppeld aan een Moto Guzzi
California T3. De twee foto's rechts komen van boxGuzzi, de foto links stamt uit een foto album van de "Guzzioot" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wim van Eijk mailde deze twee foto's van een schitterende Honda Goldwing met gemodificeerd Moturist P2 zijspan: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klik hier voor Wim van Eijk's eigenaars pagina, met o.a. foto's van zijn eigen GL 1100 - Moturist P1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze foto van een BMW met Moturist P2 stamt uit de fotogalerie van | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dick van Roekel's Zijspan Web Site | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
en is hier met zijn toestemming geplaatst. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Interessante Moturist conversie gekoppeld aan een Guzzi California 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moto Guzzi California II met P1 zijspan, bouwjaar 1986. Ook dit span is momenteel te koop. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezoek het PRIKBORD voor meer informatie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klik de foto's voor een grotere afbeelding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sjak Evers mailde me deze drie foto's, die hij maakte tijdens de Doesburg Run 2003. Links twee plaatjes Sjak's eigen Moto Guzzi Hydroconvert met Moturist P2 zijspan. Rechts onder een BMW met een P1, van onbekende eigenaar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Arjan" mailde deze twee foto's van zijn flink gemodificeerde P2. Sander van Bergen bouwde het zijspan aan Arjan's GL1100. Klik de foto's voor een groter plaatje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arjan schrijft: "We gaan ermee op vakantie en enkele dagen met hemelvaart. De laatse keer naar Frankrijk heb ik alles in een klein vrachtwagentje gereden. Vouwwagen erachter en karren maar. Op locatie wordt het vrachtwagentje gebruikt als schuur en we rijden lokaal alles op de motor." | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nolda
& Richard Assink mailden me deze foto van hun Yamaha XS 1100 S met
een gemodificeerde Moturist P1. De ruit werd vervangen door een lager
exemplaar van Lexaan. Ook is de vering van de bak aangepast. Deze
“veert” nu alleen via een holle as gevuld met rubber.
Verder is er een hydraulische trommelrem gemonteerd van een Suzuki Alto. Klik de foto voor een groter plaatje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Henk Verbeek stuurde
deze foto's van zijn -duidelijk zeer doorleefde- Moturist zijspan aan
een Kawa Z1000ST. Henk schrijft: "Ik heb nog steeds veel plezier aan
dat "ouwe kreng" , ondanks dat ik er nog een vrij moderne combinatie
bij heb, nl. een Suzuki GSX 1100f met Boxer zijspan." Klik de foto's voor een grotere afbeelding, gebruik de "TERUG" knop van uw browser om de foto te sluiten en hier terug te keren. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hieronder twee foto's van een prachtig BMW-Moturist P1 span dat ik tegen kwam bij de Oldtimerdag 2009 in Ruinerwold. De eigenaar vertelde me dat hij het hele spul net vers gespoten had. Het resultaat mag er wezen. De zijspanruit is zelfgemaakt van een plaat plexiglas m.b.v. een mal en twee föhns.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hierboven
staan enkele foto's die Ed Wiersema me mailde, van een verbreed
Moturist span, zodat 2 passagiers naast elkaar kunnen zitten. Dit is in
wezen tegen de filiosofie van Ed Pols die van menig was dat zijspan
passagiers slechts veilig en comforatbel zitten wanneer zij links en
rechts gesteund worden door een relatief smalle stoel. Dit is de reden
waarom Ed het P2 en P3 zijspan ontwierp waarbij meerdere passagiers
achter elkaar zitten en niet naast elkaar.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hieronder
staan nog twee foto's van Ed Wiersema, dit keer met een Moturist span
dat zodanig is aangepast dat er een Moto Guzzi SP ruit op past. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Click here for the English version of this page | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
START | HOME | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||